Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dámy a pánové, nestydím se za svůj život

Hemzy paní Paroubkový jsou mi vážně ukradený. Jestli Borhyová kvůli chlapovi zdrhne z Česka je mi fuk. Kdo, proboha, to ještě baští  Čunkovi mě vopravdu nebere. Dávno se mi vykouřilo, jestli má Vondráčková fungl nový kecky nebo cecky. Můj život je vo něčem jiným. A jsem tomu z duše rád.  

Možná v ten samej moment, co zamilovanej melounovej prudič Michal Červín bloumal  sólo noční Prahou, můj kámoš Jarda Kvapil se zabil.

     Jel z funusu svýho kámoše z vojny a kdesi u Písku to napral do stromu. Přišlo mu šoufl vod srdíčka a neudržel volant.

    Zbyla po něm žena Bláňa a dva malý haranti.

    Bláňa má rakovinu.

    S chlapama z hospody jsme vybrali prachy, ale Bláňa nic nechce. Život a nemoc jí sebraly hodně, vovšem furt má v sobě hrdost silný baby.

    Vozím ji  do špitálu na vozařování.

    Kdo prndáte na prevítskej život, mazejte se někdy mrknout na vonkologii.

    Do mě tam vstoupí pokora.

   Za kšiltíkem z dlaně brečím v bufetu do kafe. Ne já s Bláňou, ta statečná baba je tam vlastně se mnou – abych si uvědomil, jakej je vopravdu život a srazil paty v úctě.  

    V konzervárně začli propouštět. Franta Vaňků aji jeho stará šli první. Maj jenom dva roky do důchodu. Vod povodní na baráku hypotéku. Jedinej kluk kdesi v Austrálii, deset let nedal vo sobě vědět.

    Celej život jenom dřou. Neuměj nic jinýho.

    Řekl jsem, ať mi přijdou píchnout. Máti vodjela do Francie, bordel v baráku na kvadrát. Vzali to zgruntu. Než jsem se vzpamatoval, vydrátkovali  parkety. Tomu se říká síla zvyku. V životě  vo něčem takovým jako plovoucí  podlaha neslyšeli.

   Nemám páru, jak máti nakukám, že nám v obýváku přistával tryskáč.

   Vovšem ještě jsem jim poděkoval, jak jsem šťastnej,  za barák v cajku.

     Kdosi nám krade sajrajt. Rozumíte, přijedem s popelníkem a po smetí ani památky. Prdlajs, nenastaly zlatý časy tříděnýho vodpadu. Po nocích asi budem muset vartovat u popelnic, jináč budem leda štrikovat ubrusy a kartáčovat brabce.  

    Stařka se zakuckala a při tom hekání spadly jí falešný křeňáky do hajzlu. Dusí teďka mě, abych sehnal nový – teda starý, vovšem jako nový. Nervy nadranc. Hulím jak viceprezident fanklubu ombudsmana Motejla.

    Loupe mě v koleně, některý dny sotva pajdám. Co je to proti Láďovi, třicet let lezl po střechách než spadl doma z dvoumetrovýho žebříku na betonovej dvorek. Věšel  vánoční cinkrlata.

    Nikdy už prej z kolečkovýho křesla nevstane.

    Bereme ho sebou na fotbal, na hokej, někdy do hospody. Ale je to blbý, von se vobčas posere, ani vo tom neví.

      To je můj život koncem tejdne, vážení.  

    Hemzy paní Paroubkový jsou mi vážně ukradený. Jestli Borhyová kvůli chlapovi zdrhne z Česka je mi fuk. Kdo, proboha, to ještě  baští  Čunkovi mě vopravdu nebere. Dávno se mi vykouřilo, jestli má Vondráčková fungl nový kecky nebo cecky.

    Můj život je vo něčem jiným.

    A jsem tomu z duše rád.

   Dobrý den. A zítra ještě lepší.  

Autor: Zdeněk Žurman | sobota 24.11.2007 15:36 | karma článku: 43,42 | přečteno: 6171x
  • Další články autora

Zdeněk Žurman

Bože, jak hluboko MF DNES klesla

Přestal jsem číst Frontu. Po více jak padesáti letech. Nevím to sice na měsíc přesně, pamatuji si však, že jsem vždy začínal louskat list odzadu. Nejprve sport, potom kulturu. Dopředu jsem se prokousával až v devětaosmdesátém roce, po revoluci.

1.12.2013 v 15:22 | Karma: 28,84 | Přečteno: 2051x | Diskuse| Společnost

Zdeněk Žurman

Proč nemám číro ?

Tuhle měl zas na voku jójo- vymalovaný jak vo Velikonocích. Na nejrušnější ulici se zastal mladý holky, co ji vobtěžovali tři maníci. Kolem šlo dost lidí. Nikdo si nevšímal pištící krasavice. Von to nevydržel a nechal se zmlátit, aby holka mohla zdrhnout.

28.5.2013 v 20:55 | Karma: 15,97 | Přečteno: 621x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Žurman

Švédská váza ze Salcburku

Ať mi zlomí haksnu nadvakrát,jestli kecám, rozumíte: váza,čítající třicet cenťáků , dvojitý sklo, uprostřed jakoby ráchaly se vožralý rybičky. Fakt fajnový. Vovšem takový prašule! Milión a čtvrt v kačkách! Měl jsem dojem, že na mě leze krize středního věku.Takovou motolici jsem ešče nezažil.

9.4.2013 v 11:12 | Karma: 16,57 | Přečteno: 1343x | Diskuse| Osobní

Zdeněk Žurman

Ať hodí kamenem…

Někde v Íránu by ji ukamenovali. U nás akorát pomluví. Zato fest. Sestřenka Zuza má nemanželský děcko.

19.3.2012 v 20:51 | Karma: 16,46 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Žurman

Kecy v kleci plné ptáků bez křídel 5.

Divný lidi. Von mlátí prakrem do tépichů v jednom kuse. Vona je zas furt namol. Votázkou zůstává, kdo z koho je víc šoustlej na palici.

8.2.2012 v 21:11 | Karma: 8,64 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2376x
Tajemník prezidenta

(bonsai clubu)

Seznam rubrik